עולים למירון? אל תקחו לידיכם עלונים ודברי גניזה

    admin2 No Comments on עולים למירון? אל תקחו לידיכם עלונים ודברי גניזה

    לקראת ל"ג בעומר מתריעים בעמותת הגניזה הכללית על ביזוי הקודש ומבקשים: "אל תתנו יד לביזוי הקודש"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל מי שאי פעם השתתף בהילולת בר יוחאי בהר מירון נחרד לראות כל שנה מחדש רבבות עלונים ודפים הטעונים גניזה מתגוללים בזלזול רב.

    בראיון ב'קול חי' אמר נציג עמותת הגניזה הכללית כי לקראת ל"ג בעומר נדרשת מאיתנו משנה זהירות ושימת לב בפרצה שנפרצה בנושא בשנים האחרונות, כשעם ריבוי העולים לחגוג בהר מירון החלו בעמותות ארגונים וסתם בעלי עסקים להפיץ עלוני פרסום ויח"צ, ומשרבבים שם שמות קודש מאמרי זוהר ושאר דברים הטעונים גניזה.

    בדבריו הסביר את המניע של המפיצים ואמר "הם מחפשים דרך זולה להגיע לכמה שיותר קהלים. ובמירון מזדמנת להם האפשרות הזו, על מנת למנוע את ביזוי הקודש קוראים בעמותת הגניזה הכללית לציבור לא לקחת לידיו כל חומר תורני שהוא. ותוך כמה שנים יווכחו האינטרסנטים שמירון היא לא במת יחסי ציבור ופרסום. וכשהם יחזרו לעסקיהם עם כמויות העלונים והחומרים הטעונים גניזה, הם כבר יפנימו שהדרך בה הם בחרו אינה ראויה".

    העבודה של עמותת הגניזה הכללית אינה מסתכמת בל"ג בעומר. מידי יום לאורך כל השנה פועלים בעמותה למנוע את ביזוי הקודש.

    לפניכם כמה נתונים על עבודת הקודש של איסוף הגניזה:

    עם התמלא המתקן, אותו אתם רואים בשכונה שלכם, נארזת תכולתו לתוך שקי ענק. תיבת הקלף שבמתקן מרוקנת בנפרד. לאחר מכן הגניזה משונעת באמצעות משאית מנוף ישירות לאתר הקבורה.
    מידי חודש נקברים בממוצע 265 טון גניזה. ובשנה 3,500 טון גניזה הכוללים 11,000 שקים בנפח 13,750 קוב.

    הגניזה נפרקת באתר בתוך חפירה נמוכה. מידי יום טרקטור מכסה אותה באדמה עד לכיסויה המלא. לאחר גמר השכבה הראשונה מניחים מעליה שכבה נוספת של שקים וכך הלאה.

    בגמר מילוי המקום הגניזה מכוסה בשכבת אדמה גבוהה באופן שלא תתגלה לעולם. במקום יבוצע תהליך של שיקום ושיחזור הנוף הסביבתי, וחל בו איסור חפירה או בניה.
    קבורת הגניזה מתבצעת בתאום עם המשרד להגנת הסביבה, באתרים מורשים בהם איטומים למניעת חלחול הדיו (המכיל חומר רעיל) למי התהום.



    0 תגובות